In de huidige maatschappij staan werknemers onder grote werkdruk. Alles moet meer, sneller en ingewikkelder. Maar hoe kan jij nou omgaan met deze druk, zonder dat je in een burnout terecht komt? Coach Leiden biedt persoonlijke coaches die jou hier bij kunnen helpen. Voor nu zetten we alvast 5 tips op een rij om je werkstress te verminderen:

  1. Gebruik je aan- en uit knop: Veel mensen hebben de dwangmatige behoefte om constant hun mail en telefoon te checken. Dit levert veel stress op. Probeer dus zo veel mogelijk vaste tijden in te plannen waarin je jouw mail en telefoon controleert en bijwerkt, zodat je tijdens andere taken niet constant afgeleidt wordt. Vind jij het moeilijk om te plannen? Coach Leiden kan je hier bij helpen!
  2. Vermijd de lunch aan het bureau: Lunchen aan je bureau zorgt er voor dat je geen rust moment in je dag krijgt en je constant in de ‘werksfeer’ blijft hangen. Ga tijdens de lunch naar een andere plek om te eten en loop bijvoorbeeld buiten even een rondje.
  3. Locatie, locatie, locatie: Mensen die lang moeten reizen naar hun werk, zijn vaak ongelukkiger. Dit komt doordat mensen vaak lang in de file staan of pas laat thuis zijn, waardoor het stress gehalte omhoog kan gaan. Probeer dus een baan te vinden dicht bij huis.
  4. Neem ‘ont-stressende’ versnaperingen: Thee drinken helpt! Thee zorgt er voor dat stresshormonen na hoge activiteit weer tot rust komen. Ook het eten van chocolade en het kauwen van kauwgum verminderen stress en verhogen geluk.
  5. Draai ontspanningsmuziek: Het draaien van muziek zorgt voor rust. Dit wil niet zeggen dat je verplicht naar natuur geluiden moet luisteren, muziek is heel persoonlijk. Je mag dus gewoon muziek naar eigen keuze opzetten. Zit je met veel collega’s bij elkaar, dan kunnen koptelefoons geen kwaad, zodat iedereen naar zijn of haar eigen muzieksmaak kan luisteren.

 

Kan jij wel een handje gebruiken bij het verminderen van werk stress of persoonlijke stress? Coach Leiden kan jou helpen! Plan nu een gratis oriëntatiegesprek in!